iddet müddeti - Avukat Rüya Beril Çetintaş

Bana Ulaşın

Boşanmadan sonra iddet müddeti (bekleme süresi) nin  kaldırılması

Yeni boşanan bir kadının yeniden evlenmeden önce 300 gün beklemesi gerekir. Bunun sebebi Medeni Kanun ve Evlenme Yönetmeliği’nin konuya yönelik emredici hüküm ile, kadının hamile olma ihtimaline karşılık doğacak çocuğunun soybağının korunmasının amaçlanmasıdır. İddet müddeti diye adlandırılan bu süre içerisinde kadının hamile olması olasılığı gün yüzüne çıkabileceğinden, daha sonra soybağının kurulması veya babalık davası gibi çetrefilli davalarla uğraşılmaması için böyle bir çözüm düşünülmüştür. Ancak bazı durumlarda bu süreyi beklemek işlevini yitirmektedir. Kısa süren bir dava ile bu süre beklenmekten kurtulunur.

Kadın boşanma kararının kesinleşmesinden sonra 300 gün içinde evlenmek isterse iddet müddetinin kaldırılması için Aile Mahkemesi’nde dava açmak zorundadır. Kısa süren bu davada hamile olmadığını veya eski eşiyle geri evleneceğini ispat ederse (yahut doğum yaparsa) sorun kalmaz. Mahkemeden aldığı karardan sonra derhal evlenebilir.

Avukatınız bu konuda yardımcı olmaktadır. Tek bir vekaletname ile kısa sürede bu engeli aşmanızı sağlar.

Waiting 24216 300x266 İddet müddeti

İlgili kanun maddesi:

2. Kadın için bekleme süresi
Madde 132 – Evlilik sona ermişse, kadın, evliliğin sona ermesinden başlayarak üçyüz gün geçmedikçe evlenemez.
Doğurmakla süre biter.
Kadının önceki evliliğinden gebe olmadığının anlaşılması veya evliliği sona eren eşlerin yeniden birbiriyle evlenmek istemeleri hallerinde mahkeme bu süreyi kaldırır.

/* Plugin Name: BSK Column Posts Description: A plugin that show posts in column, featured image suported. Responsive supported. Version: 1.0 Author: BannerSky Author URI: http://www.bannersky.com/ */

Şimdi hukuk mücadelemize birlikte atılmak için...

Bana ulaşın
Copy Protected by Chetans WP-Copyprotect.